Mijn account (topmenu)

Alleen een goed product is niet genoeg

Door Gwyneth Leermakers

Geplaatst in ,

Gisteren werd ik 39 jaar. Ik ga er niet dramatisch over doen, want ik ben blij dat ik het mag worden. Ben ik mooi van dat dertigersdilemma af.

Mijn zoontje had een glazen bol voor mij gekocht, met gouden huizen en gouden sneeuw. Het had iets magisch. Het ontvangen ervan. Zijn trotse gezichtje. Het laten dwarrelen van de gouden sneeuw.  In zo’n glazen bol is alles perfect, net zoals dit moment. En ik realiseerde me dat ik een ontzettende geluksvogel ben.

Deze bol staat nu te pronken op het kastje dat van mijn oma is geweest. En deze glazen bol zal voor mij altijd van onschatbare waarde zijn. Je snapt precies waarom.

De glazen bol staat voor iets wat groter is dan het product zelf. Het staat voor onvoorwaardelijke liefde, voor geven en ontvangen, voor verbinding. En dat geeft deze glazen bol betekenis.

Het maakt niet uit wat jouw product of dienst is. Het gaat om de betekenis die jij er aan geeft. Natuurlijk moet het product goed zijn. Maar wie jij bent, maakt het verschil. Als jij je kan verbinden met iets dat groter is dan jouw product of dienst, dan geef je het betekenis.

Ik ben ervan overtuigd dat dit steeds belangrijker wordt. Ik werk al ruim 15 jaar in het marketingvak en er is veel veranderd. Met alleen een goed product, ben je niet meer onderscheidend. Door jouw product betekenis te geven wel. Betekenis komt vanbinnen. Daarvoor moet je iets aanboren dat groter is dan jij. En als je die connectie hebt gemaakt, draag je het uit naar buiten.

Dit is geen geheime formule of zo. Iedereen heeft die connectie met binnen. Het enige wat je hoeft te doen is deze te gebruiken. De ‘typisch jij’ test geeft je aan waar te beginnen.

Deel dit bericht

No comments yet.

Geef een reactie

Reactie


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

btt