Mijn account (topmenu)

De Rode Draad – Een Cursus In Storytelling

een cursus in storytelling
Vind je stem. Vertel je verhaal. Word zichtbaar.
Raken met je woorden. Inspireren met je teksten. Met plezier!
Ja, dat kun JIJ ook. Zelfs als je vindt dat je niet goed schrijft.
Klinkt dit je bekend in de oren als het gaat om schrijven over je bedrijf en communiceren waar jij voor staat?

‘Zodra ik iets over mezelf wil opschrijven blokkeer ik. Wie zit er nu op mij te wachten?’

‘Ik vind het verschrikkelijk om mezelf te moeten promoten of nog erger verkopen.’

‘Wie ben ik om mijn verhaal te delen?’

‘’Ik ben onzeker over wat ik wil delen, hoe ik het wil delen en wat de juiste plek is om het te delen.’

Je wilt graag beter leren schrijven, omdat:.
  • Je weet dat een heldere boodschap belangrijk is. Je wilt uitdragen wie jij bent en wat je doet. Het liefste op een authentieke manier.
  • Jouw stem – het beeld van jouw bedrijf – wil je niet uitbesteden.
  • Je weet dat geloofwaardige communicatie de juiste klanten aantrekt.
  • Jouw teksten mat, verkoopachtig, clichématig en soms zelfs nep voelen.

.

Het is druk op het wereldwijde web. Kijk maar eens naar je Facebooktijdlijn. Het wemelt van de marketingboodschappen. Daardoor is het moeilijker om er met jouw verhaal uit te springen.

Jouw werk, producten of diensten kunnen nog zo goed zijn. Als niemand ze opmerkt, verkopen ze niet. Je twijfelt aan je aanbod en aan jezelf. Je besteedt uren aan het verbeteren van je producten of diensten, terwijl je beter kan werken aan de manier waarop je communiceert. Zodat je daadwerkelijk wordt opgemerkt.

Je bent echt niet de enige. Ik besteedde vele uren aan het perfectioneren van mijn trainingen. Als ik ze al naar buiten bracht, was ik al weer bezig met een idee voor de volgende training. Omdat ik liever achter de schermen werkte. Ik vond het eng om mijn visie te delen, mijn verhaal te vertellen, mezelf uit te spreken.

Eén van de belangrijkste vaardigheden voor een ondernemer is:

Storytelling. Authentiek communiceren. Zichtbaar worden door het vertellen van jouw verhaal. Inspireren met jouw boodschap. Zodat klanten JA zeggen tegen jou en jouw bedrijf.

Storytelling is:

  • Jouw verhaal op inspirerende en authentieke wijze vertellen.
  • Teksten schrijven die sprankelend, authentiek en inspirerend zijn.
  • Woorden gebruiken die jouw klanten raken.
  • Jouw unieke, ware stem uitdrukken in je boodschap.
  • PLEZIER ervaren in het schrijven. Zodat het niet langer voelt als moeten.
Storytelling is een MUST voor lange termijn succes én om je te verbinden met je publiek + klanten.

Al meer dan 15 jaar is communicatie mijn vak. Voorheen in loondienst en tegenwoordig in opdracht, zie ik hoe ondernemers die ziel van het bedrijf zijn. Ik help ze met het vertellen van hun verhaal – van vaak generaties terug – aan medewerkers en klanten. Ik zie hoe lange termijn relaties worden gebouwd. En hoe met plezier en trots het verhaal naar buiten wordt uitgedragen.

Maar het zijn vaak mannen. Bij vrouwelijke ondernemers zie ik vooral dat ze worstelen met hun verhaal en zichtbaarheid.

Je kent vast zo’n vrouw. Ze is slim en getalenteerd. Ze heeft geweldige ideeën. Een hele berg werkervaring, kennis en een prachtige visie. Ze is geloofwaardig, loyaal en inspirerend. Mensen zoals zij zouden hun verhaal moeten vertellen.

En weet je? Zo’n vrouw ben jij ook. Jij bent die slimme, getalenteerde vrouw met prachtige ideeën, een grensverleggende visie, een boeiend verhaal en in het bezit van een enorme wijsheid. Maar dat krijgt niemand te zien. Want jij houdt het verborgen. In hetgeen je verborgen wilt houden, ligt je grootste kracht. Precies daar zit jouw unieke stem. Dat is het verhaal dat de wereld in wil. Dat is jouw boodschap.

Ik geloof écht in de kracht van verhalen. We hebben deze verhalen nodig omdat ze ons verbinden op een dieper niveau. Daarom heb ik deze cursus gemaakt.

Ik laat je zien hoe jij jouw ware, unieke stem op overtuigende wijze tot uiting brengt in je teksten.

DE RODE DRAAD
Een cursus in storytelling
Het is een online + offline cursus waarbij je jouw unieke stem vindt, op heldere en authentieke wijze je boodschap formuleert en overtuigt met jouw verhaal.
VIDEO
AUDIO
WERKBLADEN
OEFENINGEN
HULPMIDDELEN
VOORBEELDEN
Dit krijg je per module:
module 1

Op creatieve expressie zit vaak een blokkade. Je wilt graag schrijven, maar er komt gewoon niets uit je handen (of je pen). Staren naar een wit scherm is na deze module verleden tijd.

Je leert:

  • Hoe je blokkades herkent.
  • Hoe je deze blokkades doorbreekt.
  • Hoe je nooit meer een gebrek aan inspiratie ervaart.
  • Op welke manier je toegang krijgt tot jouw interne inspiratiebron (zelfs als jij denkt die niet te hebben).
  • Hoe het creatieve proces in zijn werk gaat. Je leert wat de creatiecirkel is en hoe jij deze kan toepassen op jouw werk.

2

Je gaat aan de slag met het verbinden van de puntjes, samen vormen ze de rode draad. En daarmee krijg je helder wat jouw verhaal is.

Je leert:

  • Hoe je de rode draad in jouw verhalen vindt.
  • Welke verhalen je te vertellen hebt en wat die verhalen jou te vertellen hebben.
  • Op welke manier je deze verhalen inzet voor je bedrijf.
  • Wat je wel en niet naar buiten uitdraagt en hoe je daarin een keuze maakt.
  • Hoe je op een eenvoudige manier je verhaal opbouwt.

3

Wat is typisch jij? Waarom doe jij wat je doet? Waar gaat het nu écht om in jouw verhaal?

Je leert:

  • Wat jou uniek maakt en waar de kracht van jouw verhaal zit.
  • Hoe je uit jouw verhalen jouw kernboodschap haalt.
  • Op heldere en eenvoudige wijze je kernboodschap formuleren.
  • Je kernboodschap vertalen in woord, beeld en gedrag.

4

Schrijven is niet een eenmalige activiteit. Het komt telkens terug. Of het nu gaat om een salespagina, nieuwsbrief, websiteteksten, blogberichten, social media.

Je leert:

  • Het vertalen van jouw verhaal in: een salespagina, nieuwsbrief, websitetekst of social media bericht.
  • Jouw verhaal inzetten voor je personal brand.
  • Een structuur voor het schrijven van een salespagina.
  • Een opbouw van een blogbericht.
  • Een handige formule voor het schrijven van je ‘over mij’ pagina en aanbodpagina.
  • Het integreren van je verhaal in andere communicatiemiddelen.

‘There is no greater agony than bearing an untold story inside you.’ – Maya Angelou
Bonus
1
VAN PASSIE NAAR BUSINESS

Een online training waarin je in 5 stappen van je passie een bedrijf maakt. Je begint met het vaststellen van je droom. Vervolgens leer je met welke unieke talenten jij geld kan verdienen. Daarna leer je hoe je zichtbaar wordt bij de juiste klanten. En tot slot leer je te verkopen zonder voet tussen de deur.

Waarde: 297 euro excl. BTW

2
SEO TIPS

Wat je vandaag nog zelf kan doen om beter vindbaar te zijn. Je hoeft echt niet je hele tekst om te gooien om beter vindbaar te worden. Er zijn een aantal snelle en praktische tips die je direct kan toepassen op jouw teksten. Zonder herschrijven van je teksten.

Waarde: 42,50 euro excl. BTW

3
DE BESTE TITELS EN ONDERWERPREGELS

Tips en voorbeelden van titels voor blogberichten en e-mailnieuwsbrieven. De titel van een bericht bepaalt of het wel of niet gelezen wordt. Als je e-mail niet wordt geopend, je bericht niet wordt gelezen, heb je ook niet de kans om je verhaal te vertellen.

Waarde: 42,50 euro excl. BTW

Dit zeggen anderen
Na een gesprek met Gwyneth ga je volop overzicht, inspiratie en energie naar huis! Ze is kwetsbaar, eerlijk en werkt vanuit haar hart. Haar prachtige blogs met foto’s zijn voor mij een feest van herkenning en zetten mij altijd aan tot nadenken.
Marga
Soms heb je van die boeken waar je in mee wordt gezogen. Dit is er een van. Verrassend geschreven en een meeslepend verhaal. Door de schrijfstijl lijkt het alsof je er zelf bij bent. Echt een aanrader!
Anja
Gwyneth Leermakers is een leuke vlotte vrouw met een fantastische schrijfstijl. Doch ik haar alleen ken als blogger op Marketingmed.nl heeft zij in die korte tijd toch een flinke indruk op mij gemaakt. Top!
Chelsea
Over Gwyneth

 ‘If you are afraid to write it, that’s a good sign. I suppose you know you’re writing the truth, when you’re terrified.’

Ik ben gefascineerd door verhalen en ik vertel ze al mijn hele leven. Vanaf mijn zevende in dagboeken, daarna op school in opstellen en scripties. Later schreef ik persberichten voor de zwemvereniging. En weer later werden het nieuwsbrieven, brochures en websiteteksten. In 2017 werd mijn schrijfwerk bekroond door het verschijnen van mijn eerste boek: Moederwond, uitgegeven door AquaZZ Een autobiografische roman over het effect dat misbruik heeft op drie generaties vrouwen.

Ik heb ruim 15 jaar werkervaring in het communicatievak, vanaf 2013 als ondernemer met als specialisatie storytelling en personal branding.

Dit heb ik geleerd en gedaan:

  • Sport, Economie en Communicatie – bachelor – Fontys Hogescholen (1998-2001)
  • Leisure Studies – master – Universiteit van Tilburg (2001-2004)
  • Coach foundation – BGL (2013)
  • B-school Marie Forleo (2014)
  • MPOP Simone Levie (2014)
  • Workshop Eigen Wijsheid (2016)
  • Reiki 1 en 2 (2016)
  • Cursus Verhalen vertellen bij IngerMarlies Leeuwenburgh (2017)

Daarnaast houd ik van lezen en put ik inspiratie uit het werk van: Joseph Campbell, Carl Jung, Deepak Chopra, Wayne Dyer, Clarissa Pinkola Estés, Stephen King, Julia Cameron en Nathalie Goldberg.

Ik woon in Loon op Zand (N-Br), met mijn man Carlo en mijn kinderen Paco en Giorgia. Ik houd van hardlopen, yoga, wandelen in de natuur, lezen, schrijven en chocolade.

Voor wie?
Voor wie is het WEL?

  • Ondernemers die willen schrijven vanuit hun authentieke stem. Vaak schrijf je teksten met jouw ideale klant in gedachten. Je teksten zijn mat, verkoopachtig, clichématig en soms zelfs nep. Je laat je verleiden tot het gebruiken van marketingtrucjes en verliest daardoor geloofwaardigheid. Je teksten zijn niet ‘jou’. Vergeet die ideale klant en put uit je innerlijke inspiratiebron. Je wilt juist dat je teksten sprankelend, authentiek en inspirerend zijn. Dan raak je jouw klanten.

Voor wie is het NIET?

  • Ondernemers die storytelling als marketingtruc zien; alleen om reclame te maken voor hun bedrijf. Die nog steeds de push-strategie hanteren; zoveel mogelijk reclame maken in de hoop een groot bereik te hebben. Die niet de ambitie hebben het echte verhaal te vertellen.
  • Ondernemers die niet bereid zijn te investeren in zichzelf of in hun bedrijf. Het klinkt wellicht hard. Maar de bereidheid om te investeren, hangt samen met de verantwoordelijkheid die  je neemt.

Dit zeggen anderen
Gwyneth Leermakers kan ik u van harte aanbevelen als u iemand bent van no-nonsense en doelgericht te werk wilt gaan. Gwyneth is direct maar op een zachte manier. Gwyneth staat stevig in haar schoenen en durft nieuwe wegen in te slaan. Bovenal is Gwyneth een prettig persoon en sociaal vaardig.
Ankie
Een fijne schrijfstijl en een schrijnend en emotioneel verhaal combineert de auteur in haar boek.
Hanneke
Gwyneth Leermakers heeft een fijne schrijfstijl en ze weet me goed te pakken met dit verhaal.
Inge
Meld je aan:

SMALL

ONLINE

1 nov 2017 tot 1 apr 2018

  • Toegang besloten lidmaatschapswebsite
  • Module 1: 1 november
  • Module 2: 1 december
  • Module 3: 1 januari
  • Module 4: 1 februari
  • Bonus: 1 maart
  • Besloten Facebookgroep

 

€195 excl. BTW

(€235,95 incl. BTW)

MEDIUM

ONLINE + E-COACHING

1 nov 2017 tot 1 apr 2018

  • Toegang besloten lidmaatschapswebsite
  • Module 1: 1 november
  • Module 2: 1 december
  • Module 3: 1 januari
  • Module 4: 1 februari
  • Bonus: 1 maart
  • Besloten Facebookgroep
  • 1 uur e-coaching voor het vinden van jouw unieke stem, de rode draad en jouw verhaal.
  • 2 x 30 minuten feedback per e-mail. Samen werken we jouw verhaal uit en maken we het definitief.

 

€395 excl. BTW

(€477,95 incl. BTW)

LARGE

ONLINE + OFFLINE

1 nov 2017 tot 1 apr 2018

  • Toegang besloten lidmaatschapswebsite
  • Module 1: 1 november
  • Module 2: 1 december
  • Module 3: 1 januari
  • Module 4: 1 februari
  • Bonus: 1 maart
  • Besloten Facebookgroep
  • 4 x 1 op 1 sessies van 1,5 uur in Loon op Zand. Data in overleg.
  • 2 x 30 minuten feedback per e-mail. Samen werken we jouw verhaal uit en maken we het definitief.
  • Beperkt aantal plaatsen, op dit moment: 3

 

€795 excl. BTW

(€961,95 incl. BTW)

Wat levert het op?

  • Zelfvertrouwen, je laat je niet meer zo beïnvloeden door wat anderen zeggen en doen.
  • Communiceren vanuit je eigen stem en jouw boodschap.
  • Helderheid over jouw stem, verhaal en boodschap.
  • Een passend personal brand.
  • Inspiratie; nooit meer naar een leeg wit scherm staren.
  • Een goed opgebouwd verhaal dat de aandacht trekt van jouw klanten en publiek.
  • Eigen regels; het toepassen van je eigen regels en laat ‘hoe het hoort volgens het boekje’ los.
  • Geloofwaardige content die helemaal bij jou past voor je website en andere communicatiemiddelen.
  • Zichtbaarheid; de moed om zichtbaar te zijn, niet zoals je zou willen zijn maar zoals je bent.

Vraag & Antwoord

Ik hanteer een niet-goed-geld-terug garantie van 1 maand. Ben je niet tevreden over hetgeen je gekregen hebt, dan kun je na 30 dagen je geld terugkrijgen. Voorwaarde is dat je aantoonbaar hebt deelgenomen aan de training. Alleen dan kun je bepalen dat de training niet bij je past.

Bij de M en L training krijg je feedback op al je teksten. Bij M is dat: 1 uur e-coaching en 2 x 30 minuten feedback per e-mail. Bij L is dat: 4 x 1 op 1 sessie en 2 x 30 minuten feedback per e-mail. Samen werken we jouw verhaal en teksten uit en maken we het definitief.

In Loon op Zand (tussen Waalwijk en Tilburg).

Begeleiding per Skype of Facetime.

btt