Mijn account (topmenu)

moeiteloos verkopen

Je hebt goede content, toch kopen mensen niet.

Door Gwyneth Leermakers

Geplaatst in

Inspirerende en relevante content verhoogt je geloofwaardigheid en daarmee het vertrouwen in je. Dit zorgt ervoor dat mensen bereid zijn van je te kopen. Het delen van een succes- en/of faalverhaal draagt daar aan bij, zoals ik in dit bericht vertel. Heb jij al een faal- of succesverhaal geschreven? Deel het gerust met me.

Verkopen met je content lijkt makkelijk. In 2006 deed ik het door een online magazine te koppelen aan mijn webshop. En ook nu verkoop ik vrijwel alleen door het schrijven van content. Toch werkt het niet altijd. Er zijn twee redenen waarom er niet van je gekocht wordt, zelfs al heb je geweldige content.

Deze twee redenen komen uit het boek Launch van Jeff Walker.
Waarom kopen mensen jouw product of dienst niet?

Reden 1
Dit is ook de meest voorkomende reden. Mensen zijn niet geïnteresseerd in wat je koopt. Je hebt een geweldig product, goed geprijsd, maar je probeert het te verkopen aan mensen die het niet nodig hebben. Zoals bijvoorbeeld lenzen aan mensen met goede ogen.

Reden 2
Ze hebben geen geld. Maar dan ook echt niet. Ook niet om op vakantie te gaan of een andere training te volgen. Het geld is er gewoon niet.

In deze twee gevallen gaat content het verschil niet maken. Je kan heel veel tijd en geld investeren in content maken, maar als je lenzen probeert te verkopen aan mensen met goede ogen dan ga je ze daarmee niet overtuigen. Hetzelfde geldt voor reden . Als je geen geld hebt om op vakantie te gaan, kun je nog zulke mooie beelden van geweldige bestemmingen zien. Alles kan kloppen, maar je hebt simpelweg het geld niet.

Wanneer kan content dan wel het verschil maken?
Dat deel ik in mijn volgende blog met je. Er zijn namelijk nog twee redenen waarom mensen niet van je kopen waarbij content wel het verschil kan maken.

Dit is een valkuil
Wat ik vaak hoor is dat ondernemers het gevoel hebben dat er al heel veel online is, dat zij niets hebben toe te voegen.  Als iemand doet wat jij doet en die heeft klanten, is er dus een markt. Maar mensen kiezen misschien niet voor jou. Vraag jezelf af of jij kiest voor veilig? Ben je wel zo uitgesproken als je zou willen? Of blij je in het veilige midden zitten.

Ben je een grijze muis of een gele kanarie?
Laat je van je horen?
Zing jij je eigen lied of dat van iemand anders?

Deel dit bericht

No comments yet.

Geef een reactie

Reactie


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

btt