Mijn account (topmenu)

OVER
GWYNETH

Kleur bekennen. Boven de grijze massa uitstijgen. Gezien worden. Eigenheid brengen in marketing. Plezier hebben in zelfpromotie.

Nooit gedacht dat het kon. Nou ja, dat ik het kon.

Als je een meisjesdroom waarmaakt en een boek schrijft over je eigen familiegeschiedenis. De spreekwoordelijke vuile was buiten hangt of anders gezegd: je waarheid spreekt. Dan is authentiek zijn in je marketing geen issue meer.

Sterker nog, het is een vereiste.

Ik ben niet zomaar ondernemer geworden. Natuurlijk wilde ik vrijheid, mijn eigen tijd indelen, werken onder schooltijd, lange vakanties, vrij zijn wanneer ik wil, werken met mensen die ik leuk vind. Allemaal mooie bijkomstigheden, maar waar het mij écht omgaat is mijn missie. Ik doe dit omdat ik niet anders kan en wil. Ik onderneem van binnenuit. Ik volg mijn hart. Ik luister naar mijn intuïtie. Ik onderneem omdat ik een missie heb. Ik wil een verschil maken met wat ik doe. Ik breng kleur in de grijze massa. Ik wil laten zien dat eigenheid de allerbeste marketingtool is.

Dat is marketing met een missie: wie jij bent in lijn met wat je laat zien.
Achtergrond

Jij denkt: leuk en aardig dat boek van jou, kleur bekennen en grijze massa. Maar hoe weet jij dat?

Speciaal voor jou een overzicht van mijn werkervaring, opleidingen en trainingen:

  • Bachelor Sport, Economie en Communicatie (HEAO- Commerciële Economie) en Master Leisure studies (Sociale faculteit, Universiteit van Tilburg)
  • BGL Coachopleiding, Marie Forleo B school, MPOP Simone Levie, Reiki.
  • Verschillende individuele coachtrajecten op het gebied van familiepatronen, intuïtieve ontwikkeling, businesscoaching.
  • Meer dan 15 jaar marketingervaring (marktonderzoeker, marketing manager, Management Team-lid en leidinggevende, zelfstandig marketeer)
  • Ervaring in alle facetten van marketing: corporate communicatie, marketingcommunicatie, online marketing, social media, strategie, marktonderzoek, management, branding, innovatie en productontwikkeling.
  • Roman geschreven en gepubliceerd bij uitgeverij AquaZZ
  • Online training van Passie naar Business (een van de eersten in 2015)
  • Webshop in dameskleding (een van de eersten in 2006)
Naast mijn werk, houd ik heel veel van mijn man en mijn kinderen. Ik houd van hardlopen, buiten zijn, lezen en foto’s maken. Met het hoofd in de wolken en de voeten in de modder: dat ben ik.
Nóg meer over mij

Laat me zijn wie ik ben,” zingt Wende Snijders in haar versie van ‘Laat me’ van Ramses Shaffi.

Als 8-jarige danste ik op de muziek van Madonna. Door de gangpaden in de klas met twee jongens als achtergronddansers. Ik kan alleen maar hopen dat het niet “Like a virgin” was. Ik verzon verhaaltjes en bracht ze tot leven op het podium. Ik werkte razendsnel om mijn weektaak af te krijgen zodat ik op woensdag aan mijn opstel kon werken. Na school typte ik het uit op de typemachine van mijn moeder. Heel modern: met correctielint.

Eigenlijk ben ik nooit iets anders gaan doen. In mijn werk als marketing manager was ik sterk in het neerzetten van de grote lijn – een visie – en het uitwerken en uitvoeren daarvan. Ook hier verzon ik verhaaltjes. Met liefde voor het product en de mensen die er werkte. Want ik was alleen gemotiveerd als het me aan het hart ging. Ik werkte niet voor het geld, ik werkte voor het zetten van mijn stempel. Ik wilde een stukje van mezelf kwijt in mijn werk: mijn voetafdruk achterlaten. Dat deed ik altijd voluit. Zoals ik jarenlang met wedstrijdzwemmen deed.

Voluit werd volhardend. Het werd kostte wat kost doorgaan. Het betekende ’s nachts de slaap niet meer kunnen pakken, een driftig bonzend hart en kiezen op elkaar. De muziek stond uit. Er werd niet meer gedanst.

In 2011 kwam ik gedwongen tot stilstand. Na een gecompliceerde zwangerschap volgde een lang herstel. En na een jaar was ik weer helemaal de oude. Ik trok mijn pre-zwangerschap spijkerbroek aan en hij zat als gegoten. De kleur was terug op mijn gezicht. Ik liep met mijn knalroze laptoptas het kantoorpand in. Oké, ik was geen marketing manager meer. En ook gedwongen geen MT-lid meer, maar ik was weer op mijn plek. Ik deed weer mee. En corporate communications manager klonk ook best goed. Het was zomer, de zon scheen. Ik herkende mezelf weer in de spiegel. Alles zou weer worden zoals het was. Ik kon weer zien wie ik was. En wie weet… kon er weer gedanst worden. Niets bleek minder waar: ontslag.

Dit was niet meer mijn plek en ik had het niet eens door. In 2013 startte ik als zelfstandig ondernemer: marketing met een missie. Al gauw had ik succes en klanten kwamen aanwaaien. Beginnergeluk, noemde ik dat. Telkens als ik dacht alles op een rijtje te hebben, werd ik weer naar binnen getrokken. Er was iets uit het verleden dat opgeruimd moest worden. Dit was het moment dat ik niet meer kon vluchten. Ik moest het onder ogen zien.

Eind 2015 kon ik de roep ‘schrijf een boek’ niet meer negeren. Ik kon aan niets anders meer denken. Dit was wat ik moest doen. Het was onvermijdelijk. Niets anders bracht me nog plezier, hoe sterk ik dat ook probeerde te ontkennen met mijn hoofd. Ik moest schrijven en ik wist niet eens waarover. Dus ik begon met mijn persoonlijke ervaringen. En na drie maanden schrijven, ontvouwde het ware verhaal zich aan mij. Nu wist ik waar dat grote, altijd aanwezige, verdriet vandaan kwam. Het werd voor mijn neus opgeschreven. Ik kon het zo oplezen. Dit was het verhaal dat verteld moest worden en mijn roman Moederwond was een feit. Toen het boek gepresenteerd was, de reacties positief en hartverwarmend, kon ik zijn wie ik ben. De muziek ging aan. Er werd weer gedanst. De ruimte vulde zich met plezier.

Het schrijven betekende uitte wat er in mij leeft. Ik voelde dat ik een boodschap te delen had. Het mocht niet. Wie was ik om dit verhaal te vertellen? Ik hield me in. Tot ik niet anders meer kon. Ik gaf woorden aan hoe ik me werkelijk voelde. Uitgesproken zijn, ongeacht de mening van anderen. Helemaal mezelf durven zijn, gaf zo’n ontlading. Een gevoel van volledig op mijn eigen unieke plek staan. In flow zijn, voldoening ervaren. Niet meer nadenken, nooit meer aanpassen. Ik had gezien, gevoeld en ervaren wat het betekende om kleur te bekennen. Om me over te geven aan wat er door mij heen wil. Ik zag wat er voor nodig was om te zijn wie ik ben.

Marketing met een missie betekent wie jij bent in lijn met wat je laat zien. Dat je deelt wat je voelt en zegt wat je denkt. Ongetemd en ongeremd. Het betekent kleur bekennen in de grijze massa.

Ben je klaar om de ongetemde versie van jezelf te laten zien? Eindelijk eens gaan delen wat je écht te vertellen hebt?
btt