Mijn account (topmenu)

Podcast gwyneth leermakers

Podcast

Dit is de podcast van Gwyneth Leermakers. Ik wil je inspireren om authentiek te ondernemen op jouw unieke en eigenwijze.

#107 Dit is mijn allerlaatste podcast

Ineens was het me kraakhelder wat ik deze maand mocht los laten: mijn podcast. Loslaten is het thema in de Eigenwijze Business Community deze maand en in mijn maandelijkse e-mailbrief. Ik weet dat zo’n thema altijd doorwerkt, of ik er nu wel of niet bewust mee bezig ben. En toen deze maand startte had ik […]...

#106 Wat doe jij nu eigenlijk?

Heb je ook zo’n hekel aan de vraag: “Wat doe jij nu eigenlijk?” Omdat je er nooit een helder antwoord op hebt. En dan altijd weer denkt: had ik maar een ‘normaal’ beroep gekozen, dan had ik tenminste een helder antwoord klaar. Wil je leren een beter antwoord te formuleren op deze vraag? Begin met […]...

#105 Wat maakt jou uniek?

Vaak zie je zelf niet wat jou uniek maakt. En ik wil een recent persoonlijk voorbeeld met je delen. Er waren twee zaken die tegenovergesteld leken aan elkaar. Ik dacht te moeten kiezen tussen het een of het ander. Maar kiezen was lastig. Toen raakte ik in gesprek… en werd me iets duidelijk wat ik […]...

#104 Voor de een is het onkruid, voor de ander een bloem

Het verschil tussen jezelf ontdoen van negatieve overtuigingen en het streven naar perfectie. Ik deel erover in deze aflevering....

#103 Authentiek zijn, hoe doe je dat

Iedereen wil authentiek zijn. We hebben behoefte aan puurheid, echtheid. Zelfs rauwheid. Hoe doe je dat dan?...

#102 Selfie moet dat nu echt

Moet dat nu echt een selfie op social media? Stories maken, Facebook berichten schrijven. Is het niet: kijk mij eens! Een schreeuw om aandacht. Herken je dit? Luister deze podcast. Meer weten over mijn trainingen? Kijk hier: https://www.gwynethleermakers.nl/werk-met-mij-aanbod/...

#101 Nieuwsbrief, social media – nu even niet

Ik was het een beetje beu. De manier waarop ik mijn nieuwsbrief en social media deed. Ik wilde het gevoel hebben alsof ik een boek schreef. In deze podcast vertel ik je hoe ik dat gevoel terug kreeg. Op zoek naar content inspiratie? Download hier mijn content kalender met inspiratie voor heel 2020....

#100 Nieuwe koers

Een mijlpaal: de 100e podcast. En ook een speciale. Een nieuwe koers. Gewoon luisteren dus 🙂 Geluisterd? Dit is de link waar ik het over had: https://mailchi.mp/gwyneth/mails...

#99 Missie

Als je helderheid hebt over je missie, dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Ik ga je die helderheid geven in deze aflevering....

#98 Meer doen, minder werken

Meer doen, minder werken. Dat was mijn uitgangspunt na de vakantie. Ik was vooral heel druk met vanalles en nog wat. Maar wat kwam er nu daadwerkelijk uit mijn handen? Ik deel erover in deze aflevering....

#97 Wel of niet content delen

Soms wil je iets delen, maar komt het op de een of andere manier niet uit je pen (of mond….). Hoe weet je nu of wat je wilt delen authentiek is of dat je het moet van jezelf? In deze korte aflevering geef ik je een simpele tip die je kan gebruiken bij het wel […]...

#96 van zichtbaar naar dienstbaar

Zichtbaarheid is natuurlijk ontzettend belangrijk als je ondernemer bent. Er is veel over te vinden en we doen er van alles aan. Want als je zichtbaar bent, komt jouw boodschap de wereld in. Er zit ook een andere kant aan. Ik vertel erover in deze aflevering....

#95 Dit is niet voor iedereen

Je kent vast uit de marketing dat je een niche moet hebben, een bepaalde specifieke doelgroep. Alles voor iedereen is niets voor iemand. Je weet het al, maar waarom is het dan zo moeilijk om in de praktijk te brengen? Ik deel mijn eigen ervaring in deze aflevering....

#94 Hoe tevreden ben jij?

Wat mij de afgelopen jaren het meeste geholpen heeft, is tevreden zijn met mezelf. Ik was altijd heel erg bezig met streven naar meer, naar beter. Misschien wel naar perfectie. Dat uitte zich op meerdere vlakken. Het leek wel alsof ik chronisch ontevreden was. Hoe zorg je ervoor dat je niet chronisch ontevreden wordt. Ik […]...

#93 Shortcut en pseudo psychologische praat

Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van alle pseudo psychologische praat met quick fix methodes voor meer van wat dan ook. Er is geen korte route. Je kan geen shortcut nemen. Alles heeft zijn eigen ritme. Eigen tijd. Het enige wat je hoeft te doen is keuzes maken die in lijn zijn met wie […]...

#92 Coach jezelf: dat heb ik eerder gehoord

Dat een behoorlijk zichtbare ondernemer een challenge (coach jezelf) lanceert die jij jaren geleden al lanceerde. Op een iets minder zichtbare manier, dat wel :). Het gebeurde mij en ik vertel wat het me mij deed....

#91 Het werk dat bij zichtbaarheid hoort

Zichtbaar zijn gaat niet over het juiste moment iets op Facebook plaatsen. Of precies vertellen wat je ideale klant wil horen. Het gaat niet over content planning en themakalenders maken. Het gaat over iets heel anders en de meeste ondernemers hebben daar helemaal geen zin in. Dan maken ze nog liever een content planning. En […]...

#90 Succes = stress

Succes is stress. Dat was lange tijd zo voor mij. Als ik succesvol was, dan ervaarde ik stress. Toen ik geen stress meer wilde ervaren, bleef het succes uit. Op een bepaalde manier had ik dat gekoppeld. Ik dacht dat ik alleen succesvol kon zijn met stress. Dat stress het offer is voor succes....

#89 Gewoon jezelf zijn maakt gelukkiger

Lekker jezelf zijn, dan ben je het gelukkigst. Het is zelfs wetenschappelijk onderzocht. Dat vind ik toch altijd fijn, als er bewijs wordt geleverd. Want iedereen roept natuurlijk dat je jezelf moet zijn. We weten het wel, maar in de uitvoering lukt het niet zo. Daar gaat deze aflevering over....

#88 Expertstatus wegmoffelen

Doe jij dat ook weleens? Iemand beveelt je aan en je gaat het compliment wat je zojuist hebt gekregen ontkrachten. Ik deel erover in deze aflevering....

#87 Het voelt niet goed of het voelt niet comfortabel?

Het voelt niet goed of het voelt niet comfortabel? Dat is een wereld van verschil. Steeds tegen jezelf blijven zeggen dat iets niet goed voelt om het vervolgens niet te doen, helpt je niet om in actie te komen. Het voelt niet goed, wordt te vaak als excuus gebruikt. Onder het mom van: luisteren naar […]...

#86 Verander de wereld begin bij jezelf

Veel dingen blijven hetzelfde, totdat jij besluit er verandering in te brengen. Vaak blijven we benoemen wat we willen veranderen en nemen we geen actie. We houden het ook samen in stand, want we willen niet anders zijn dan de rest. Want dat maakt ook dat we ons schuldig voelen. Ik deel erover in deze […]...

#85 Eerst verkopen dan maken

Eerst een training verkopen, dan de training maken. Dat klinkt heel eng. Want hoe kun je nu iets verkopen wat nog niet af is? En waarom zou je dat willen? De meeste ondernemers doen het niet. Maar het is ontzettend slim om het wel te doen. Ik vertel erover in deze aflevering....

#84 Als iets niet in 1 keer lukt

Bij sommige mensen lijkt alles zo makkelijk te gaan. Alsof alles in 1 keer lukt. Niets is minder waar....

#83 Hoe houd je focus als je heel veel dingen leuk vindt

Hoe houd je focus als je heel veel dingen leuk vindt? Ik deel mijn tips in deze aflevering....

#82 Je moet om hulp vragen, is dat zo.

Je hoort en leest het overal: je moet wel om hulp vragen. Vooral vrouwen schijnen niet goed te zijn in hulp vragen. Wij doen graag alles alleen. Volgens mij is dat inmiddels wel begrepen. En ik vraag me af is het echt waar dat wij niet om hulp durven te vragen? En ten tweede vraag […]...

#81 Jezelf tegenhouden

Jezelf laten tegenhouden. Je wilt graag iets, maar dan gebeurt er van alles waardoor het niet lukt. Er is weerstand. Iets houdt je tegen. Je wilt bijvoorbeeld graag een boek schrijven, maar je hebt geen tijd. Geen inspiratie. En dan verdien je geen geld. Kortom er zijn redenen waarom je toch niet doet wat je […]...

#80 Als sales niet je hobby is…

Sales doen, dat was niet mijn hobby. En ik ben daar helemaal anders tegenaan gaan kijken. Hoe is dit zo gekomen? Ik ben gaan doen wat voor mij werkt. En heb me niet geconformeerd aan wat anderen zeiden dat ik moest doen. Omdat ik daar echt een hekel aan heb. En als het zo moest, […]...

#79 Voor het eerst een gevoel van succes

Ik ben nu bijna 6 jaar ondernemer en heb nu pas het gevoel dat ik echt succesvol ben. Als ik terugkijk naar de afgelopen 6 jaar, was het echt een zoektocht. Wat heeft nu gemaakt dat ik nu het succes wel kan voelen en eerder niet? Een chronisch gevoel van niet-goed-genoeg speelde parten. Als er […]...

#78 Eigenwijs ondernemen of volgens de regels van anderen

Onderneem jij op eigen-wijze of volg je nog steeds de regels van andere ondernemers? Ik had altijd een haat-liefde verhouding met het 1 op 1 werken. Ik wist nooit of het wel of niet mijn ding was. Als iets succesvol is, willen we maar al te graag geloven dat het ook onze eigen-wijze is. In […]...

#77 Je voelt dingen aan, maar onderneemt geen actie

Je voelt dingen aan, maar onderneemt geen actie. Je hebt veel ideeën en voorziet ook dingen voor de toekomst. Als die ideeën ook daadwerkelijk uitkomen, geeft dat bevestiging. Maar het feit dat je er zelf niet wat mee had gedaan, geeft ook een vervelend gevoel. Op het moment zelf had je namelijk heel weinig vertrouwen […]...

#76 Vergelijk juist wel

Ik kan wel zeggen dat je je niet moet vergelijken met andere ondernemers, maar het is onontkoombaar. Het gebeurt gewoon. Zodra we in contact zijn met anderen meten we onszelf aan elkaar. Het gebeurt als vanzelf. Doe er je voordeel mee. Ik vertel erover in deze aflevering....

#75 Zo krijg je inspiratie

Loop je vast? Geen inspiratie? Deze tips deel ik altijd in mijn workshop Relevant en nu ook in deze aflevering....

#74 Extra: Eigen-wijs is dat nu echt nodig?

Is het nu echt nodig om alles op eigen-wijze te doen in je bedrijf? Waarom niet gewoon een stappenplan volgen? Waarom moeilijk doen door het allemaal zo persoonlijk te maken? Ik deel er over in deze aflevering.    ...

#75 Zo krijg je inspiratie

Loop je vast? Geen inspiratie? Deze tips deel ik altijd in mijn workshop Relevant en nu ook in deze aflevering.    ...

#73 Woorden geven aan wie je bent

De juiste woorden vinden. Dat is iets wat ik heel belangrijk vind. En ik vind het ook heel belangrijk dat je zelf de juiste woorden vindt. Ik ben gestopt met het schrijven van teksten voor ondernemers, bijvoorbeeld voor hun website. Ik geloof er niet in. Een goede tekst schrijven is iets anders dan een boodschap […]...

#72 Voluit zichtbaar en imperfecties

Voluit zichtbaar is deze maand het thema in de Eigenwijze Business Community. En dat roept meteen van alles op. Want de imperfecties komen naar boven. En dat maakt het allesbehalve makkelijk om zichtbaar te zijn. Want die imperfecties houden we het liefste verborgen. Ik deel erover in deze aflevering....

#71 Hokjes denken beperkt je potentieel

Als je blijft denken in hokjes, ontdek je je ware potentieel niet en kun je het ook niet laten zien. Het beperkt je gigantisch. Ik deel erover in deze aflevering. Meer info over de training Soul Journaling, vind je hier: https://www.gwynethleermakers.nl/soul-journaling/...

#70 Je denkt dat je het fout ziet

Je denkt dat je het fout ziet en dat achteraf blijkt dat je het juist heel goed ziet. Als kind zag ik vaak al dingen waarvan ik dacht: ‘Dit klopt niet.” Maar ik kreeg geen bevestiging van mijn kijk of mijn idee. Daardoor ging ik denken dat ik het verkeerd zag. Pas jaren later kreeg […]...

#69 Gedraag jij je nog als leerling?

Vraag jij nog steeds goedkeuring aan ‘de juf’? Ik twijfelde even of ik hier mijn mening over zou geven. Ik kan er namelijk niet iets heel aardigs over zeggen. Maar goed, dat is waar authentiek communiceren over gaat. het gaat niet over ‘aardig zijn’ maar delen wat je werkelijk vindt. Dat doe ik dus ook […]...

#68 Zichtbaarheid = jeukwoord

Zichtbaarheid vond ik echt zo’n jeukwoord. Als ik het woord zag, dan zag ik een bepaald beeld van mezelf waarin ik een soort rol speel. Dat ik een podium moet. Dat er allemaal vrouwen achter de coulissen staan en roepen: ‘Je kunt het. Kom op, hè.”  Dan word je dat podium opgeduwd, in een pak […]...

#67 Overdeliver: (on)zin van bonussen

Geef meer dan mensen verwachten. Je ziet het op salespagina’s in de vorm van bonussen en extra’s t.w.v. xxx euro. Niks mis mee, maar wat zit er achter? Geef jij ze erbij om jouw product ‘meer’ te laten lijken? Of voegt het echt waarde toe?...

#66 5e Dimensie

Ik ga er gewoon wat over zeggen. Luister zelf maar…...

#65 Weer een boek lezen of een training volgen

Sta je op het punt om het zoveelste boek te lezen. Of weer een training te volgen om je kennis op te vijzelen? Luister deze aflevering nu....

#64 Delen vanuit zuivere intentie

Authentiek zijn is niet hetzelfde als heel open zijn. Of dat je ‘zomaar’ alles deelt. Daar zit een verschil in. Het begint met de intentie waarmee je iets deelt. Het is namelijk niet hetzelfde als het delen van een semi kwetsbaar verhaal. Ik deel er graag mijn visie over in deze podcast....

#63 Gelikte Instagramfeed (marketingvalkuil)

Dit is een van de grootste marketingvalkuilen, ook in trapte er in. Het geldt voor zowel startende als meer ervaren ondernemers. Er zit een verschil in de uitvoering, maar wat er achter ligt is hetzelfde....

#62 Funnels en andere onzin

Ik zie heel veel mensen die zijn heel druk bezig met het maken van sales funnels. Ik snap niet waarom daar zoveel aandacht naar uit gaat. Je kan niet overal je aandacht oprichten. Wat gebeurt er als jij al je aandacht richt op die funnels? Waar laat je dan wat liggen?  Voor mij is het […]...

#61 Welke social media kanalen en welk tijdstip?

Welke social media kanalen moet ik gebruiken om het beste zichtbaar te zijn? En op welke tijdstippen kan ik het beste mijn berichten plaatsen voor het meeste bereik? Die vragen worden mij heel vaak gesteld. En wil je eerlijk weten wat ik dan denk: “Serieus, mensen. Denk je dat het hier om gaat?” En ik […]...

#60 Ruis op de lijn

Ik benadruk altijd heel erg dat je je moet uitspreken vanuit je essentie, delen vanuit je authentieke zelf. Je niet meer inhouden en je boodschap niet afzwakken. Dus geen gepolijst marketingverhaal. Ruis op de lijn is als je heel veel andere mensen volgt: online of offline. Het is essentieel om daarmee te stoppen. In deze […]...

#59 Als je niet relevant bent voor je klant, verkoop je niets.

Het is belangrijk om aan te haken bij je klant. Want als je niet relevant bent, dan verkoop je ook niets. Ik wil graag een eigen voorbeeld met je delen, want in het verleden heeft gefaald en in tweede instantie wel een succes is geworden. En het gaat om hetzelfde product. De klanten krijgen dus […]...

#58 Jouw verhaal doet er toe

Jouw verhaal doet er toe. Je hebt het al vaker gelezen en gehoord. Toch vind je het lastig om jouw verhaal naar buiten te brengen. Wat je doet is je verder verdiepen in Storytelling. Nog meer leren erover. Jij denkt dat je niet weet hoe je een verhaal moet opbouwen en dat daar jouw probleem […]...

#57 Moe van streven naar meer

We kunnen de hele wereld over. Alleen omdat het kan, wil niet zeggen dat je het moet doen. Ik heb me lang laten opjagen door het beeld waar ik als vrouw aan moet voldoen. Dat begon al met ‘een slimme meid is op de toekomst voorbereid.’ Bewust en onbewust ben je bezig met het nastreven […]...

#56 Helemaal jezelf zijn in je bedrijf

Helemaal jezelf zijn in je bedrijf. Het lijkt haast een hype. We zijn allemaal op zoek naar onszelf, hoe we authentiek kunnen zijn en wat daar voor nodig is. Bij een ander is het meestal meteen duidelijk waar diegene voor in de wieg is gelegd. Maar hoe zit het bij jou? Waarom is ‘authentiek’ zijn, […]...

#55 De onzin van buiten je comfortzone treden

Het is weer zover, ik heb weer iets over de comfortzone. Het lijkt wel een epidemie, want iedereen heeft er last van. We moeten er met gang uit. Lef, moed tonen dat is wat nodig is. Door de angst heen en dingen toch gewoon doen. Maar is dat echt zo?...

#54 Zo kreeg ik meer zelfvertrouwen

Even twijfelde ik of ik deze toch wel persoonlijke podcast moest plaatsen. Maar ik weet dat veel ondernemers kampen met een gebrek aan zelfvertrouwen en dat het je ontzettend weerhoudt om je talenten te laten zien en in te zetten. Dus deel ik het toch. In deze podcast vertel ik je hoe ik meer zelfvertrouwen […]...

#53 Verkopen met je content

Verkopen met je content. “Ja, dat wil ik!!” dacht ik als ik daar aan dacht. Ik geloofde niet dat het kon. Nou ja, dat ik het kon. Ik had weleens iets verkocht online, maar het was niet genoeg. Ik geloofde het niet, terwijl ik het al wel deed. Grappig genoeg. Ik vertel erover in deze […]...

#52 Veel aanbod, hoe val je op?

Er is veel aanbod, hoe zorg jij ervoor dat je onderscheidend bent. En klanten voor het leven, bestaan ze nog? Hoe zorg je ervoor dat jij klanten voor het leven krijgt? In deze podcast: veel aanbod, hoe val je op? vertel ik er meer over. En geef ik een voorbeeld van een klant van mij....

#51 Ondernemen vanuit hart of hoofd?

Ondernemen vanuit je hart of vanuit je hoofd. Ik ga steeds van het ene uiterste naar het andere. Is er ook een middenweg? En hoe doe je dat dan? Ik deel erover in de aflevering: ondernemen vanuit hart of hoofd...

#50 Wat is goede marketing?

Marketing is belangrijk. Je kan er niet omheen. Toch zijn er veel ondernemers die het ‘niet zo leuk vinden.’ Ik was er zo een. Hoe kwam dat? Ik vergiste me. Ik dacht dat ik vooral een goede marketingverhaal moest hebben. Er zijn veel ondernemers met een goed marketingverhaal. Maar een goed marketingverhaal maakt nog geen […]...

#49 Jezelf klein houden

Ik zie zoveel vrouwelijke ondernemers van alles doen onder het mom van ‘jezelf niet klein houden.’ Maar wie zegt dat eigenlijk? En wat geeft ‘jezelf klein houden’ jou voor gevoel? En wil je vanuit dat gevoel acties voor je bedrijf gaan ondernemen? Ik vraag het me hardop af in deze podcast. En deel meteen ook […]...

#48 Intenties 2019

Intenties voor 2019, ik was er niet zo mee bezig. In november had ik mijn plan voor 2019 ‘al’ af om er vervolgens in december achter te komen dat het toch niet passend was. Bij de start van de herfstvakantie, had ik ineens zin om een vision board te maken. Dus ging ik diezelfde vrijdagavond […]...

#47 Marketing vanbinnen naar buiten

Dit voel ik al heel lang. Het is de reden dat ik in 2013 Marketing met een missie startte. Marketing vanbinnen naar buiten. En de afgelopen jaren ben ik er zelf behoorlijk in uitgedaagd. Ik heb er wat stappen in gezet, maar mijn marketing is nog steeds niet 100% vanbinnen naar buiten. En ik ben […]...

#46 Stoppen met aanpassen

Als er iets is dat ik heb geleerd in 2018 is het dit: stoppen met aanpassen. En ik dacht al dat ik behoorlijk eigenwijs was in het ondernemerschap. Maar aanpassen sluipt erin. Ongemerkt volgde ik precies het stramien van een business coach. En zag ik mezelf gratis sessies doen en 1 op 1 trajecten verkopen. […]...

#45 Schrijven boek – achter de schermen

Ik roep al meer dan 1 jaar dat ik aan mijn tweede boek bezig ben. En het is er nog niet. Inmiddels ben ik de schaamte voorbij :). Hoe komt het nu dat ‘het boek’ er nog niet is? Wat maakt het nu zo ontzettend moeilijk om te schrijven, zeker gezien het feit ik al […]...

#44 Zo werkt kloppend maken (afstemmen)

Ik vertel vaak over kloppend maken: afstemmen. Jouw ware verlangens afstemmen op jouw acties. Ondernemen vanbinnen naar buiten. Hoe werkt dat dan? In deze podcast deel ik mijn persoonlijke proces hierin. Ik vertel over wat er nu niet meer klopt in mijn bedrijf en hoe ik daar achterkwam....

#43 Is een missie nu wel of niet belangrijk?

Marketing met een missie, zo begon ik in 2013 met het ondernemerschap. Want een missie was het allerbelangrijkste. Dan klopte de binnenkant met de buitenkant. Daar was ik heilig van overtuigd. Nu 5 jaar verder, denk ik er toch iets anders over. Want het lijkt erop alsof een missie hebben het belangrijkste is van het […]...

#42 Ga weg met je comfortzone

De meeste adviezen komen hier op neer: jij moet je aanpassen. Met als belangrijkste misleider: de comfortzone. Het is de nummer 1 reden waarom jij er voor kiest om je toch aan te passen. Want je moet nu eenmaal uit je comfortzone om gelukkig, succesvol, slank, tevreden, etc. te zijn. Doen wat bij je past, […]...

#41 Spirituele goeroes

Het zoeken naar geluk. Wanneer houden we daar nu eens mee op? Er is steeds meer tegengeluid. Alleen positief denken, zorgt juist voor het onderdrukken van negatieve emoties. En dat maakt ons allesbehalve gelukkig. Het ‘streven naar’ speelt hier een rol in. Juist in de ondernemerswereld zie ik het vaak. Constant krijg je het idee […]...

#40 Zij doet hetzelfde als jij

“Zij doet hetzelfde als jij.” Hoe vaak is dat tegen jou gezegd? En wat doet het met je? Dit doet het met mij. En ik ben benieuwd of jij je daarin herkent?...

#39 Hoe behoud je klanten?

De nadruk in marketing ligt vaak op het werven van nieuwe klanten. En dat is al tientallen jaren zo. Daar gaat de meeste aandacht naar toe. Maar hoe zit het met je bestaande klanten? En hoe zorg je ervoor dat je deze behoudt? Hoe behoud je klanten?...

#38 Afwijkend zijn

Dingen waar jij je voor schaamt, houd je vaak verborgen. Omdat je bang bent voor wat een ander ervan vindt. Juist als het afwijkend is. Terwijl afwijkend zijn je juist heel veel kan opleveren....

#37 De kracht van journalling

Journalling is ontzettend populair. Het werkt echter niet zonder meer. De kracht van journalling werkt alleen als je het goed toepast. Ik vertel je er graag over....

#36 Ochtendritueel

Er zijn allerlei cursussen voor een ochtendritueel. De echte hype is volgens mij wel voorbij. Heb je een cursus nodig voor het maken van een ochtendritueel of kan het ook gewoon natuurlijk ontstaan? Zo had ik ineens een ochtendritueel, zonder dat ik het wist!....

#35 Minder doen meer resultaat

Rustig aan doen, zit niet in mijn aard. Ik ga meestal voluit. En het is een kracht en valkuil tegelijkertijd. Afgelopen week deed ik een sportkeuring en de resultaten daarvan waren een mooie metafoor voor het ondernemerschap. Want wat een valkuil is op het ene vlak is het meestal ook op het andere. Dus als […]...

#34 Volg de weg van plezier

Stel je voor, je volgt de weg van plezier. Maar kan dat wel? Moet je niet eerst heel veel geld verdienen zodat je kan doen wat je leuk vindt? En stel je nu eens voor dat het andersom is. Ik ben dat steeds meer gaan doen in mijn bedrijf en ik deel er graag over....

#33 Linkedinfobie

Er was iets met Linkedin. Ik plaatste er veel minder op dan op Facebook en Instagram. Ik heb een hele reeks opgenomen om je mee te nemen in mijn reis. En hoe ik uiteindelijk van mijn Linkedinfobie ben afgekomen....

#32 Onzekerheid

Als je iets nieuws wilt beginnen, kun je zo twijfelen. Je weet wel dat die twijfel je niet verder brengt, maar toch… Ik had sterke twijfels over mijn podcast, maar deed het toch. Ik deel erover in deze podcast....

#31 Angst voor zichtbaarheid

In het voorjaar van 2018 vertelde ik in mijn marketingweek over mijn angst voor zichtbaarheid. Ik wil dit persoonlijke verhaal ook graag met je delen in een podcast....

#30 Magische formules en extreem hoge prijzen

Ik vind er wat van: extreem hoge prijzen voor coaching en online trainingen. Ik betaal ze zelf ook. Hoewel ik geen spijt heb van de investeringen die ik heb gedaan, voel ik er wel wat bij. Is dit nu echt nodig? Er zit voor mij een zweem van misleiding om heen....

#29 Een plan is dat echt nodig?

Moet je nu wel of niet een plan maken? En hoe zit dat dan met je intuïtie? Hoe kun je nu je hart volgen als alles al vast ligt? Je wil gewoon je verlangens volgen. Die flarden van inspiratie volgen. En een plan voelt dan als een strak corset. Toch is dat niet helemaal waar. […]...

#28 Oude pijn en inzicht

Altijd op een moment dat je het niet verwacht word je geconfronteerd met een oude pijn. Iets uit het verleden dat naar het heden komt. Terwijl je juist dacht er alleen klaar mee te zijn. Het overkwam mij. En het leverde me een inzicht op....

#27 Snel schakelen

Veel wikken en wegen. In de passieve modus zitten. Hoe kun je ervoor zorgen dat je in de actiemodus zit? Een stroomstoring bracht mij tot inzicht. In de actie zitten zonder stress. Het kan....

#26 Zoek je nog naar waardering?

Zolang je nog waardering zoekt bij de ander, kun je geen goede ondernemer of leider zijn. Het liefste willen we natuurlijk allemaal horen hoe geweldig en goed we zijn. Dat wat wij doen life changing is. Die hunkering daarna is niet iets wat we bij onze klant kunnen weg leggen. Zolang we dat blijven zoeken […]...

#25 Opgeven of doorgaan

Wanneer moet je nog net even doorzetten? En wanneer is opgeven een goede keuze? Of is dat überhaup wel een optie. Want wat gebeurt er eigenlijk als opgeven geen optie meer is? Ik vertel erover in deze podcast....

#24 Vergelijken

Je voelt weerstand bij andere (vrouwelijke) ondernemers. Je oordeelt erover. Je praat erover met anderen. Je gaat reflecteren op jezelf. Wat zegt dit over jou? En je gaat weer analyseren. Voor je het weet ben je weer een dag verder. Zo vermoeiend, toch?...

#23 Omzetschaamte

Schaamte is een lastige emotie. Het is dat vervelende onderhuidse gevoel. Als je je schaamt voor wie je bent en wat je doet, doe je jezelf te kort. Tijd om die schaamte aan het licht te laten komen....

#22 Money Mindset

Hoge prijzen vragen. Een kwestie van money mindset? Durf je dat wel of niet? En heeft het dan te maken met je eigen waarde? Of is het juist dat het niet bij je past. En hoe weet je dat dan? Ik deel mijn ervaring en gevoel bij het vragen van hoge prijzen....

#21 Ondernemen op eigenwijze

Ondernemen vanuit authenticiteit en op jouw unieke en eigenwijze. Daarmee wil ik andere ondernemers inspireren in de Eigenwijze Business Community. Want als je ‘gewoon’ jezelf kan zijn in het ondernemerschap, is het zoveel leuker. In deze podcast vertel ik je over het ontstaan van mijn idee en dat ik ondanks het advies het niet te […]...

#20 Ben jij een mogelijkheidsdenker?

Dromen kunnen werkelijkheid worden. Ik lees een stukje voor uit Moederwond, waaruit blijkt hoe het waarmaken van een droom verloopt. En hoe je ondanks tegenslagen toch mogelijkheden blijft zien.  Ben jij een mogelijkheidsdenker?...

#19 Klanten voor het leven

Klanten voor het leven. Hoe krijg je die? Is het nodig om zo’n zin te hebben die je dan opdreunt als iemand vraagt wat je doet? Ik vraag me af of je daarmee de echte verbinding maakt. Het voelt toch als reclame maken. Hoe doe je het dan wel?...

#18 Teken of weerstand

Iets lukt niet meteen. Je ervaart weerstand. Een teken dat je niet op het goede pad zit? Of toch iets anders?...

#17 Truthtalk interview met Dunja Koenders-Mucha

Dunja is de eerste die ik heb geïnterviewd in mijn reeks: truthtalk. Eerlijk over ondernemerschap. Niet langer meer de schone schijn opgehouden. Geen halleluja-verhalen. Een kijkje achter de schermen. Ups & downs. Dunja is mede-eigenaar van Ontmoet & Beleef.  In dit interview vertelt zij openhartig over wat haar is overkomen. En wat haar er toe bewogen […]...

#16 Hutje op de hei

Wonen in een hutje op de hei, dat heb ik lang geïdealiseerd. En het beeld komt nog steeds weleens voorbij. Wat is dat toch?...

#15 Ben jij een pionier?

Ben jij een pionier? Een voorloper, iemand met ideeën die vaak niet begrepen worden door anderen. Luister en als jij je herkent, maak er dan je kracht van. Je bent niet voor niets een pionier. Jij hebt hierin iets te doen....

#14 Follow the leader

Follow the leader. In elke branche zijn er leiders en volgers. Het verbaast me waarom we deze leiders vaak zo klakkeloos volgen. Als je blijft volgen, kun je nooit echt succesvol zijn. Dan is het een beetje meer van hetzelfde. Zitten we niet allemaal in dezelfde vissenkom?...

#12 Echt naar je gevoel luisteren

Luister je echt altijd naar je gevoel? Of zeg je vooral dat je het doet? In mijn enthousiasme zeg ik vaak ja. Terwijl ik dan nog niet duidelijk heb wat ik zelf echt wil. In deze podcast vertel ik je er meer over. En ik geef je twee praktische tips hoe je naar je gevoel […]...

#11 Je wordt niet gezien

Je wordt niet gezien. Zo voelt het. Je doet zo je best en toch voelt het alsof je een schreeuwende bent in de woestijn. In deze podcast lees ik een fragment voor uit mijn boek Moederwond dat hier mee te maken heeft.  ...

#10 Niemand zit op mij te wachten

Niemand zit op mij te wachten. Hoe vaak zeg jij dat tegen jezelf? En weet je dat het niet waar is. Dit is niet waar je bang voor bent. In deze podcast vertel ik je waarvoor dan wel.  ...

#9 Heb je ook niets te vertellen?

Voor iedereen die denkt niets te vertellen te hebben. En zichzelf weleens hoort denken: ‘Mijn verhaal is niet bijzonder genoeg, daar zit niemand op te wachten.”...

#8 Zo voorkom je losse flodders in je communicatie

Losse flodders in je communicatie. Jij denkt vast dat dit niet voor jou geldt, luister toch maar. Want dit doet bijna iedereen.  ...

#7 Achter de schermen

Achter de schermen…. niets is wat het lijkt....

#6 De meest gemaakte marketingfout

In deze podcast vertel ik je over de meest gemaakte marketingfout. Ik werk al ruim 15 jaar in het marketingvak en deze fout wordt niet alleen nu gemaakt. Maar deze komt nu wel veel vaker voor. Ik leg je uit wat de fout is en wat je dan WEL moet doen.  ...

#5 Zo maak je sales wel leuk

Uit mijn poll op Instagram bleek dat er meer mensen marketing leuk vonden dan sales. Geen verrassende uitkomst. Sales heeft toch het imago van voet-tussen-de-deur. Hoe maak je het dan wel leuk?  ...

#4 Het verschil tussen feedback en kritiek

Deze gaat over feedback en kritiek. Een waarschuwing vooraf: mijn podcasts neem ik spontaan op. Ik krijg een idee en wil dat dan meteen delen. Dat is mijn manier: spontaan en onbevangen. En zo wil ik het blijven doen, omdat delen op die manier leuk is voor mij. Dus ja het is van de hak […]...

#3 Waarom ik geen video’s meer opnam

Het opnemen van een storytelling podcast was een wild idee dat ik meteen om heb gezet in actie. Soms moet je gewoon dingen proberen. Waarom ik niet tevreden was over mijn eerste twee afleveringen, vertel ik hier.  ...

#2 Het antwoord op deze vraag is vaak een leugen.

Het antwoord op deze vraag is vaak een leugen.  ...

#1 Welkom bij de Storytelling 4.0. podcast

Welkom bij de allereerste aflevering van de Storytelling 4.0. podcast. In deze introductie vertel ik je wat storytelling 4.0. is en wat je de komende afleveringen kunt verwachten. Dit is iets voor jou als jij een slimme, getalenteerde vrouw bent met prachtige ideeën, een grensverleggende visie, een boeiend verhaal en in het bezit van een enorme […]...

btt