Mijn account (topmenu)

Podcast gwyneth leermakers

Podcast

Dit is de podcast van Gwyneth Leermakers. Ik wil je inspireren om authentiek te ondernemen op jouw unieke en eigenwijze.

#50 Wat is goede marketing?

Marketing is belangrijk. Je kan er niet omheen. Toch zijn er veel ondernemers die het ‘niet zo leuk vinden.’ Ik was er zo een. Hoe kwam dat? Ik vergiste me. Ik dacht dat ik vooral een goede marketingverhaal moest hebben. Er zijn veel ondernemers met een goed marketingverhaal. Maar een goed marketingverhaal maakt nog geen […]...

#49 Jezelf klein houden

Ik zie zoveel vrouwelijke ondernemers van alles doen onder het mom van ‘jezelf niet klein houden.’ Maar wie zegt dat eigenlijk? En wat geeft ‘jezelf klein houden’ jou voor gevoel? En wil je vanuit dat gevoel acties voor je bedrijf gaan ondernemen? Ik vraag het me hardop af in deze podcast. En deel meteen ook […]...

#48 Intenties 2019

Intenties voor 2019, ik was er niet zo mee bezig. In november had ik mijn plan voor 2019 ‘al’ af om er vervolgens in december achter te komen dat het toch niet passend was. Bij de start van de herfstvakantie, had ik ineens zin om een vision board te maken. Dus ging ik diezelfde vrijdagavond […]...

#47 Marketing vanbinnen naar buiten

Dit voel ik al heel lang. Het is de reden dat ik in 2013 Marketing met een missie startte. Marketing vanbinnen naar buiten. En de afgelopen jaren ben ik er zelf behoorlijk in uitgedaagd. Ik heb er wat stappen in gezet, maar mijn marketing is nog steeds niet 100% vanbinnen naar buiten. En ik ben […]...

#46 Stoppen met aanpassen

Als er iets is dat ik heb geleerd in 2018 is het dit: stoppen met aanpassen. En ik dacht al dat ik behoorlijk eigenwijs was in het ondernemerschap. Maar aanpassen sluipt erin. Ongemerkt volgde ik precies het stramien van een business coach. En zag ik mezelf gratis sessies doen en 1 op 1 trajecten verkopen. […]...

#45 Schrijven boek – achter de schermen

Ik roep al meer dan 1 jaar dat ik aan mijn tweede boek bezig ben. En het is er nog niet. Inmiddels ben ik de schaamte voorbij :). Hoe komt het nu dat ‘het boek’ er nog niet is? Wat maakt het nu zo ontzettend moeilijk om te schrijven, zeker gezien het feit ik al […]...

#44 Zo werkt kloppend maken (afstemmen)

Ik vertel vaak over kloppend maken: afstemmen. Jouw ware verlangens afstemmen op jouw acties. Ondernemen vanbinnen naar buiten. Hoe werkt dat dan? In deze podcast deel ik mijn persoonlijke proces hierin. Ik vertel over wat er nu niet meer klopt in mijn bedrijf en hoe ik daar achterkwam....

#43 Is een missie nu wel of niet belangrijk?

Marketing met een missie, zo begon ik in 2013 met het ondernemerschap. Want een missie was het allerbelangrijkste. Dan klopte de binnenkant met de buitenkant. Daar was ik heilig van overtuigd. Nu 5 jaar verder, denk ik er toch iets anders over. Want het lijkt erop alsof een missie hebben het belangrijkste is van het […]...

#42 Ga weg met je comfortzone

De meeste adviezen komen hier op neer: jij moet je aanpassen. Met als belangrijkste misleider: de comfortzone. Het is de nummer 1 reden waarom jij er voor kiest om je toch aan te passen. Want je moet nu eenmaal uit je comfortzone om gelukkig, succesvol, slank, tevreden, etc. te zijn. Doen wat bij je past, […]...

#41 Spirituele goeroes

Het zoeken naar geluk. Wanneer houden we daar nu eens mee op? Er is steeds meer tegengeluid. Alleen positief denken, zorgt juist voor het onderdrukken van negatieve emoties. En dat maakt ons allesbehalve gelukkig. Het ‘streven naar’ speelt hier een rol in. Juist in de ondernemerswereld zie ik het vaak. Constant krijg je het idee […]...

#40 Zij doet hetzelfde als jij

“Zij doet hetzelfde als jij.” Hoe vaak is dat tegen jou gezegd? En wat doet het met je? Dit doet het met mij. En ik ben benieuwd of jij je daarin herkent?...

#39 Hoe behoud je klanten?

De nadruk in marketing ligt vaak op het werven van nieuwe klanten. En dat is al tientallen jaren zo. Daar gaat de meeste aandacht naar toe. Maar hoe zit het met je bestaande klanten? En hoe zorg je ervoor dat je deze behoudt? Hoe behoud je klanten?...

#38 Afwijkend zijn

Dingen waar jij je voor schaamt, houd je vaak verborgen. Omdat je bang bent voor wat een ander ervan vindt. Juist als het afwijkend is. Terwijl afwijkend zijn je juist heel veel kan opleveren....

#37 De kracht van journalling

Journalling is ontzettend populair. Het werkt echter niet zonder meer. De kracht van journalling werkt alleen als je het goed toepast. Ik vertel je er graag over....

#36 Ochtendritueel

Er zijn allerlei cursussen voor een ochtendritueel. De echte hype is volgens mij wel voorbij. Heb je een cursus nodig voor het maken van een ochtendritueel of kan het ook gewoon natuurlijk ontstaan? Zo had ik ineens een ochtendritueel, zonder dat ik het wist!....

#35 Minder doen meer resultaat

Rustig aan doen, zit niet in mijn aard. Ik ga meestal voluit. En het is een kracht en valkuil tegelijkertijd. Afgelopen week deed ik een sportkeuring en de resultaten daarvan waren een mooie metafoor voor het ondernemerschap. Want wat een valkuil is op het ene vlak is het meestal ook op het andere. Dus als […]...

#34 Volg de weg van plezier

Stel je voor, je volgt de weg van plezier. Maar kan dat wel? Moet je niet eerst heel veel geld verdienen zodat je kan doen wat je leuk vindt? En stel je nu eens voor dat het andersom is. Ik ben dat steeds meer gaan doen in mijn bedrijf en ik deel er graag over....

#33 Linkedinfobie

Er was iets met Linkedin. Ik plaatste er veel minder op dan op Facebook en Instagram. Ik heb een hele reeks opgenomen om je mee te nemen in mijn reis. En hoe ik uiteindelijk van mijn Linkedinfobie ben afgekomen....

#32 Onzekerheid

Als je iets nieuws wilt beginnen, kun je zo twijfelen. Je weet wel dat die twijfel je niet verder brengt, maar toch… Ik had sterke twijfels over mijn podcast, maar deed het toch. Ik deel erover in deze podcast....

#31 Angst voor zichtbaarheid

In het voorjaar van 2018 vertelde ik in mijn marketingweek over mijn angst voor zichtbaarheid. Ik wil dit persoonlijke verhaal ook graag met je delen in een podcast....

#30 Magische formules en extreem hoge prijzen

Ik vind er wat van: extreem hoge prijzen voor coaching en online trainingen. Ik betaal ze zelf ook. Hoewel ik geen spijt heb van de investeringen die ik heb gedaan, voel ik er wel wat bij. Is dit nu echt nodig? Er zit voor mij een zweem van misleiding om heen....

#29 Een plan is dat echt nodig?

Moet je nu wel of niet een plan maken? En hoe zit dat dan met je intuïtie? Hoe kun je nu je hart volgen als alles al vast ligt? Je wil gewoon je verlangens volgen. Die flarden van inspiratie volgen. En een plan voelt dan als een strak corset. Toch is dat niet helemaal waar. […]...

#28 Oude pijn en inzicht

Altijd op een moment dat je het niet verwacht word je geconfronteerd met een oude pijn. Iets uit het verleden dat naar het heden komt. Terwijl je juist dacht er alleen klaar mee te zijn. Het overkwam mij. En het leverde me een inzicht op....

#27 Snel schakelen

Veel wikken en wegen. In de passieve modus zitten. Hoe kun je ervoor zorgen dat je in de actiemodus zit? Een stroomstoring bracht mij tot inzicht. In de actie zitten zonder stress. Het kan....

#26 Zoek je nog naar waardering?

Zolang je nog waardering zoekt bij de ander, kun je geen goede ondernemer of leider zijn. Het liefste willen we natuurlijk allemaal horen hoe geweldig en goed we zijn. Dat wat wij doen life changing is. Die hunkering daarna is niet iets wat we bij onze klant kunnen weg leggen. Zolang we dat blijven zoeken […]...

#25 Opgeven of doorgaan

Wanneer moet je nog net even doorzetten? En wanneer is opgeven een goede keuze? Of is dat überhaup wel een optie. Want wat gebeurt er eigenlijk als opgeven geen optie meer is? Ik vertel erover in deze podcast....

#24 Vergelijken

Je voelt weerstand bij andere (vrouwelijke) ondernemers. Je oordeelt erover. Je praat erover met anderen. Je gaat reflecteren op jezelf. Wat zegt dit over jou? En je gaat weer analyseren. Voor je het weet ben je weer een dag verder. Zo vermoeiend, toch?...

#23 Omzetschaamte

Schaamte is een lastige emotie. Het is dat vervelende onderhuidse gevoel. Als je je schaamt voor wie je bent en wat je doet, doe je jezelf te kort. Tijd om die schaamte aan het licht te laten komen....

#22 Money Mindset

Hoge prijzen vragen. Een kwestie van money mindset? Durf je dat wel of niet? En heeft het dan te maken met je eigen waarde? Of is het juist dat het niet bij je past. En hoe weet je dat dan? Ik deel mijn ervaring en gevoel bij het vragen van hoge prijzen....

#21 Ondernemen op eigenwijze

Ondernemen vanuit authenticiteit en op jouw unieke en eigenwijze. Daarmee wil ik andere ondernemers inspireren in de Eigenwijze Business Community. Want als je ‘gewoon’ jezelf kan zijn in het ondernemerschap, is het zoveel leuker. In deze podcast vertel ik je over het ontstaan van mijn idee en dat ik ondanks het advies het niet te […]...

#20 Ben jij een mogelijkheidsdenker?

Dromen kunnen werkelijkheid worden. Ik lees een stukje voor uit Moederwond, waaruit blijkt hoe het waarmaken van een droom verloopt. En hoe je ondanks tegenslagen toch mogelijkheden blijft zien.  Ben jij een mogelijkheidsdenker?...

#19 Klanten voor het leven

Klanten voor het leven. Hoe krijg je die? Is het nodig om zo’n zin te hebben die je dan opdreunt als iemand vraagt wat je doet? Ik vraag me af of je daarmee de echte verbinding maakt. Het voelt toch als reclame maken. Hoe doe je het dan wel?...

#18 Teken of weerstand

Iets lukt niet meteen. Je ervaart weerstand. Een teken dat je niet op het goede pad zit? Of toch iets anders?...

#17 Truthtalk interview met Dunja Koenders-Mucha

Dunja is de eerste die ik heb geïnterviewd in mijn reeks: truthtalk. Eerlijk over ondernemerschap. Niet langer meer de schone schijn opgehouden. Geen halleluja-verhalen. Een kijkje achter de schermen. Ups & downs. Dunja is mede-eigenaar van Ontmoet & Beleef.  In dit interview vertelt zij openhartig over wat haar is overkomen. En wat haar er toe bewogen […]...

#16 Hutje op de hei

Wonen in een hutje op de hei, dat heb ik lang geïdealiseerd. En het beeld komt nog steeds weleens voorbij. Wat is dat toch?...

#15 Ben jij een pionier?

Ben jij een pionier? Een voorloper, iemand met ideeën die vaak niet begrepen worden door anderen. Luister en als jij je herkent, maak er dan je kracht van. Je bent niet voor niets een pionier. Jij hebt hierin iets te doen....

#14 Follow the leader

Follow the leader. In elke branche zijn er leiders en volgers. Het verbaast me waarom we deze leiders vaak zo klakkeloos volgen. Als je blijft volgen, kun je nooit echt succesvol zijn. Dan is het een beetje meer van hetzelfde. Zitten we niet allemaal in dezelfde vissenkom?...

#13 Magische succesformule

Zou je dat ook niet willen dat er een magische succesformule was en dat dan al je dromen met een toverstokje waargemaakt zouden worden? Ja, daar word je door getriggerd. Het is dan ook een hele goede beïnvloedingstechniek. Wil je daar niet meer intrappen? Luister dan naar mijn idee daarover. En ik ben geen pessimist, […]...

#12 Echt naar je gevoel luisteren

Luister je echt altijd naar je gevoel? Of zeg je vooral dat je het doet? In mijn enthousiasme zeg ik vaak ja. Terwijl ik dan nog niet duidelijk heb wat ik zelf echt wil. In deze podcast vertel ik je er meer over. En ik geef je twee praktische tips hoe je naar je gevoel […]...

#11 Je wordt niet gezien

Je wordt niet gezien. Zo voelt het. Je doet zo je best en toch voelt het alsof je een schreeuwende bent in de woestijn. In deze podcast lees ik een fragment voor uit mijn boek Moederwond dat hier mee te maken heeft.  ...

#10 Niemand zit op mij te wachten

Niemand zit op mij te wachten. Hoe vaak zeg jij dat tegen jezelf? En weet je dat het niet waar is. Dit is niet waar je bang voor bent. In deze podcast vertel ik je waarvoor dan wel.  ...

#9 Heb je ook niets te vertellen?

Voor iedereen die denkt niets te vertellen te hebben. En zichzelf weleens hoort denken: ‘Mijn verhaal is niet bijzonder genoeg, daar zit niemand op te wachten.”...

#8 Zo voorkom je losse flodders in je communicatie

Losse flodders in je communicatie. Jij denkt vast dat dit niet voor jou geldt, luister toch maar. Want dit doet bijna iedereen.  ...

#7 Achter de schermen

Achter de schermen…. niets is wat het lijkt....

#6 De meest gemaakte marketingfout

In deze podcast vertel ik je over de meest gemaakte marketingfout. Ik werk al ruim 15 jaar in het marketingvak en deze fout wordt niet alleen nu gemaakt. Maar deze komt nu wel veel vaker voor. Ik leg je uit wat de fout is en wat je dan WEL moet doen.  ...

#5 Zo maak je sales wel leuk

Uit mijn poll op Instagram bleek dat er meer mensen marketing leuk vonden dan sales. Geen verrassende uitkomst. Sales heeft toch het imago van voet-tussen-de-deur. Hoe maak je het dan wel leuk?  ...

#4 Het verschil tussen feedback en kritiek

Deze gaat over feedback en kritiek. Een waarschuwing vooraf: mijn podcasts neem ik spontaan op. Ik krijg een idee en wil dat dan meteen delen. Dat is mijn manier: spontaan en onbevangen. En zo wil ik het blijven doen, omdat delen op die manier leuk is voor mij. Dus ja het is van de hak […]...

#3 Waarom ik geen video’s meer opnam

Het opnemen van een storytelling podcast was een wild idee dat ik meteen om heb gezet in actie. Soms moet je gewoon dingen proberen. Waarom ik niet tevreden was over mijn eerste twee afleveringen, vertel ik hier.  ...

#2 Het antwoord op deze vraag is vaak een leugen.

Het antwoord op deze vraag is vaak een leugen.  ...

#1 Welkom bij de Storytelling 4.0. podcast

Welkom bij de allereerste aflevering van de Storytelling 4.0. podcast. In deze introductie vertel ik je wat storytelling 4.0. is en wat je de komende afleveringen kunt verwachten. Dit is iets voor jou als jij een slimme, getalenteerde vrouw bent met prachtige ideeën, een grensverleggende visie, een boeiend verhaal en in het bezit van een enorme […]...

btt